Blog

Használd a keresőt és a szűrőket!

Az elállási nyilatkozat-minta

A webáruházban vásárló fogyasztó egyik legfontosabb joga az elállási jog, mely alapján jogosult a terméket visszaküldeni az eladó részére indoklás nélkül. Az elállási szándékát a vásárló bármilyen formában jelezheti az eladó felé, szóban, írásban (postai…

Bővebben

Tipikus hibák a webshop áraknál

Egy webáruház jogszerű működésének alapja a hatályos jogszabályoknak megfelelő ÁSZF, de a vállalkozásoknak arra is figyelniük kell, hogy mi és hogyan szerepel az online boltjának oldalán. A fogyasztóvédelmi szabályok ugyanis nemcsak a felek közötti jogviszony…

Bővebben

Mit kell tartalmaznia a jótállási jegynek?

Mikor kell Önnek jótállási jegyet adni? Mi az ami nem maradhat le a jótállási jegyről? Összefoglaljuk a fenti kérdésekre adott válaszainkat. Mikor kell adni jótállási jegyet? A legtöbb webshop üzemeltető már rutinszerűen adja át a…

Bővebben

Kuponok a webshopokban

A webáruházak többféle módon nyújthatnak kedvezményeket a vásárlóiknak, és sokszor kuponok formájában biztosítanak kedvezményes vásárlási lehetőséget az oldalukra látogatóknak. Az akciózás szabályait már mindenki ismeri, és tudja, hogy a korábbi árat is fel kell tüntetnie az…

Bővebben

A kellékszavatosság szabályai 5+1 pontban

Sokszor keveredik a jótállás és kellékszavatosság fogalma, azok szabályai a vállalkozások körében, ami nem csoda, hiszen sok ponton hasonló jogintézményekről van szó, és végső soron ugyanazt a célt szolgálják, az úgynevezett hibás teljesítés „orvoslását”. Az…

Bővebben

Ezeket a mondatokat ne használja webshopjában!

Az alábbiakban olyan (a webshopok ÁSZF-ében, valamint a webáruházak oldalain előforduló) webshop tájékoztatásokat idézünk, melyeket a fogyasztóvédelmi hatóság ellenőrzése során megtévesztőnek tekintett. Leszögezzük, hogy bár a minősítése megtévesztő ezeknek a mondatoknak, tudjuk, hogy mögötte nem…

Bővebben