Blog

Használd a keresőt és a szűrőket!

Mikor nem állhat el a vásárló?

Van, amikor mégsem állhat el a fogyasztó. Az elállási jog alóli kivételek Vannak olyan esetek, amikor nem illeti meg a fogyasztót az elállási jog. A  fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól 45/2014. (II.…

Bővebben

<strong>Mikor kérhet árleszállítást a vásárló?</strong>

Amennyiben hibásan teljesít a vállalkozás, a fogyasztó vele szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv, valamint a 373/2021 (VI.30.) Korm. rendelet szabályai szerint. Első körben kijavítást vagy kicserélést kérhet a vásárló, kivéve ha ezek teljesítése…

Bővebben

<strong>Miért fontos a fogyasztók előzetes tájékoztatása?</strong>

Az alábbiakban röviden összefoglaltunk egy jogsértést megállapító hatósági határozatnak az előzetes tájékoztatási kötelezettségre vonatkozó megállapításait és az érintett vállalkozás által arra adott válaszát. A fogyasztóvédelmi hatóság a jogsértést megállapító döntésében kifogásolta, hogy az érintett vállalkozás…

Bővebben

<strong>Mivel jár az önkéntes jótállás?</strong>

A jótállás két fajtáját ismerjük: jogszabályon alapuló kötelező jótállást  és a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal  A jótállás önkéntes vállalása…

Bővebben

5 webshop tévhit a jótállási jegyről

Ebben a bejegyzésben összeszedtük a jótállási jegyre vonatkozó leggyakrabban előforduló hibákat, melyeket a webáruházaknál tapasztaltunk.  1. Az eladónak elegendő egy jótállási jegy mintát küldenie a termékhez, annak kitöltése érvényesítés esetén a vevő feladata. Az egyes…

Bővebben